donderdag 2 november 2006


Het is zover. Vandaag gaan de welfsels erop. Gewoonlijk werd beton enzo rond 9u geleverd, dus begeef ik me tegen die tijd ook naar de werf. De leverancier is er al, maar al snel komen we te weten dat er normaal pas tegen 10u afgesproken was. Tegen 10u15 komt Jos en de zijnen toe en kunnen de welfsels geplaatst worden.

Bij het leggen van de gladde welfsels boven de kelder valt me al snel op dat het precies toch echt moeilijk is om iets van de eerste keer goed uit te rekenen. De overspanning van de kelder is duidelijk geen veelvoud van de breedte van een welfsel ;-)

Jos heeft zoals gewoonlijk ;-) weer leuk nieuws. De netten die in de druklaag moeten komen kunnen niet geleverd worden en zullen waarschijnlijk pas maandag namiddag geleverd kunnen worden. Het storten van de beton zal dus niet voor morgen zijn zoals eerder beloofd. Dat wil zeggen dat de twee dagen drogen niet tijdens het weekend kunnen en dat we volgende week dus weer enkele dagen kwijt zijn. Het begint een saai leitmotief te worden. Ondertussen wordt stilaan wel duidelijk dat we heel mooi weer nodig zullen hebben tijdens november en december om de ruwbouw nog klaar te krijgen voor de Kerstvakantie.

Van Jos kom ik verder nog te weten dat JB Construct Betonbouw mij probeert te bereiken. We hebben zijn factuur geprotesteerd en dat hebben ze natuurlijk niet graag. In de namiddag bel ik even met hem. Hij is het niet me ons eens en dus vraag hem om het verder af te handelen met Astrid. Later verneem ik van haar dat hij haar de eenheidsprijzen zal bezorgen zodat zij een minprijs kan bepalen voor de ontbrekende werken. Ongetwijfeld ... wordt vervolgd.

Vandaag ben ik ook te weten gekomen waarom er verschillen zijn in de uitvoering van de afvoerbuizen. Jos werkte die dag blijkbaar met een "oude" versie van het plan, waarop de afvoerbuizen nog anders uitgetekend stonden. Arghl ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten