dinsdag 7 november 2006


Wanneer ik om 9.00 aankom op de werf blijkt de dag al voorbij. Om 7.30 was de beton geleverd en alles was al afgerond tegen dat de werfvergadering moest gaan beginnen. Eindelijk, het einde van dit vreselijke ondergrondse verhaal lijkt in zicht.

Maar niet zonder een staartje natuurlijk. Maar eerst een leuker iets. Aangezien de grond blijkbaar zo goed is (of omdat iemand het vergeten is), is de aanvulling rondom de kelder gebeurd met de grond die toen uitgegraven is en niet, zoals voorzien in lastenboek en offerte van Jos met zand. Een financiele meevaller van zo maar even 900€. Mijn vraag waarom dit dan oorspronkelijk voorzien was zal wel nooit echt beantwoord worden. ;-)

Maar mooie liedjes duren niet lang en wanneer ik tijdens de werfvergadering opmerk dat ik het toch wel raar vind dat Jos de verluchtingsbuizen wel al op voorhand gestoken heeft en de afvoerbuizen niet voordat de welfsels enzo er op gingen, blijkt plots dat dit nooit zo voorzien was en dat Jos er van uit ging dat de sanitair aannemer dit doet. Doh! Nu moet er dus een offerte aangevraagd worden om nadat de welfsels gelegd zijn in een kruipkelder van 80cm alle afvoerbuizen te gaan steken. Ik voel nattigheid en ben blij dat we niet met vulzand aangevuld hebben ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten