donderdag 16 november 2006


Ok, het is dus waar. Als die gasten kunnen doormetselen, dan metselen ze ook door. Op amper 2 dagen staat bijna een halve verdieping op ons te wachten. Gelukkig dat ik gisterenavond een afspraak had met Gruko om onze garagepoort te bespreken. Jos heeft de goede dagmaten nodig om maandag te kunnen beginnen. Ja, maandag, want op vrijdag moet hij dringend naar een andere werf om er welfsels te gaan leggen. Ik voorspel dat het morgen prachtig weer wordt!

Omdat we nu dringend nood hadden aan de optimale dagmaten van de garagepoort heb ik deze week nog contact opgenomen met Crawford de leverancier van de garagepoort die wij graag zouden hebben: de G30 Style. Van hem leer ik dat we best net iets kleiner dan de afmetingen van de poort voorzien, zodat ook de rubberen afdichtingen mooi uit het zicht blijven. De poort kan standaard in 2125 of 2250 mm hoogte geleverd worden. Onze voorziene dagmaat had een hoogte van 2150, dus we moeten kiezen om iets hoger of iets lager te gaan. Even informeren bij Astrid wat zij denkt van de iets hogere poort.

Daarnaast weet hij ook te vertellen dat het resultaat makkelijker en beter afgewerkt kan worden als de gevelsteen verder naar binnen wordt gebracht en dus niet recht stopt ter hoogte van de dagopening. Op deze manier kan de poort volledig achter de binnenmuren geplaatst worden. Het is een idee dat we al meermaals bij Veronique geopperd hebben, maar dat ze tot hiertoe steeds uit ons hoofd heeft gepraat. Ik zal het nog eens doorspreken met Astrid want nu we toch nog de mogelijkheid hebben om verbeteringen aan te brengen, moeten we hiervan profiteren.

Astrid reageert na 28 uur op mijn mededeling dat we de 3cm verspringing weggelaten hebben. Veronique en zijzelf willen de 3cm echt behouden ... Oops, ... daar ben ik precies een beetje kort door de bocht gegaan, want Jos heeft nu echt eens door kunnen werken en heeft de twee kleuren dus al doorgemetseld ;-) Ach, het is niet zo'n ramp en vooral een bijkomende wijze les erbij, ik mag geen on-the-spot beslissingen nemen zonder via Astrid en/of Veronique te gaan. We gaan het ons niet aan het hart laten komen, er komt zelfs een regenafvoer op die plek, dus de overgang zal zelfs nauwelijks te zien zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten