donderdag 26 oktober 2006


Dag twee dat er "echt" gewerkt is en er is weer heel wat in orde. In orde is eigenlijk slecht uitgedrukt. Ik ben geen kenner, maar als ik op de werf rondsnuffel, op zoek naar fouten en/of gebreken, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat Jos een goed team heeft. Die gasten werken nauwgezet, denken aan vreselijk veel details en werken echt proper. Ja, zo zou het moeten zijn, maar ik kan me inbeelden dat het niet altijd zo is. Het mag allemaal niet zo snel gaan als ik het graag zou zien, maar het ziet er wel goed uit.
Dus, op die goede manier zijn vandaag de resterende muren van de kruipkelder opgetrokken, zijn de buizen voor de verluchting aangebracht en zijn de buitenkanten volledig ingesmeerd met mortel. Ik vermoed dat er nog enkele details afgewerkt moeten worden, de steunpunten verwijderd worden en de buizen voor de afvoeren nog moeten geplaatst worden. Dat zal morgen enkele uren in beslag nemen en dan kunnen we eindelijk afellen naar donderdag en vrijdag waarop de welfsels en druklaag hun opwachting zullen maken. Allez hop, nog een beetje geduld oefenen.

Bij het overlopen van alle punten in de muren waar buizen langs naar buiten moeten gaan komen, merk ik op dat 1 doorsteek niet voorzien is en dat ze een andere doorsteek een betere plaatsing hebben gegeven. Het tweede lijkt me meer dan ok, de ontbrekende ga ik toch maar eens melden. Waarschijnlijk hebben ze er ook een betere oplossing voor, maar die zie ik niet direct. Ik voel dat ik iets ga bijleren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten