maandag 5 maart 2007


Het wordt een drukke week op de werf en dat begint met een drukke dag. Dirk komt verder werken aan de electriciteitsleidingen en Driesmans Verwarming doet ook zijn intrede vandaag. Rene van Driesmans Verwarming is er pas redelijk laat, zodat ik niet langer kan wachten. Maar wanneer ik thuis kom en hij me opbelt, blijkt er echter geen probleem te zijn; hij kan zonder hulp beginnen met het leggen van de leidingen voor de verwarming.

De overvloedige regenval van de laatste dagen, heeft de werf natuurlijk omgetoverd in een modderpoel. Onze regenput is letterlijk omgetoverd in een regen-put.

Wanneer ik een korte blik in de kelder werp, merk ik op dat er opnieuw water op de vloer aanwezig is. Bizar. Maar wanneer ik even rondkijk, merk ik plots op dat uit een van de verluchtingsbuizen water naar binnen druppelt. De oorzaak is snel gevonden: de verluchtingsbuizen komen aan de buitengevels naar boven in de vorm van een T-stuk. Dit T-stuk zorgt er (normaal) voor dat er geen water naar binnen kan, door het naar de grond weg te leiden. Aangezien onze grond echter redelijk vaste leemgrond is en het grondwater zo hoog staat, heeft dit als gevolg dat het water zich in de T-buis ophoogt en via de verluchtingsbuizen naar binnen stroomt. Ook het verval van de buis naar de kelder toe biedt niet genoeg weerstand om het water nog tegen te houden.

Jos komt gelukkig morgen om de rioleringsbuizen in de kruipruimte in orde te brengen, dan kan hij hier ineens naar kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten