zaterdag 31 maart 2007

Dag twee van de ramen was op vrijdag en op vrijdag ga ik 1 dag per week werken nu Eline geboren is. Ik ben er dus niet bij als de afwerking gebeurt. Maar wanneer ik op zaterdag op de werf toekom, ben ik een tevreden man. Het resultaat mag er wezen. Het is officieel: we zijn wind-dicht!

Maar eigenlijk staan we al veel verder: de sanitaire leiding liggen er in, de leidingen voor de verwarming liggen er in, de electrische leidingen liggen er in en gisteren heeft Perpet gebeld om te vragen of hij komende maandag, een week vroeger dan voorzien mag beginnen. Daarvoor wil hij vandaag zijn materiaal al brengen. Neen, het is geen vroege 1 april grap ... na de ramen begint ook onze plakker een week vroeger dan verwacht.

Aangezien ik mijn stofzuigwerk verder wil afmaken en op zolder nog verder de isolatie in orde wil brengen ben ik ook al vroeg van de partij en wacht op Koen samen met een doos vol heerlijke koffiekoeken van bij Bakkerij Herman Hermans te Grootlo. Al snel is ook Perpet ter plaatse, samen met zijn zoon om hun materiaal af te zetten. Hij heeft ontdekt dat we een online dagboek bijhouden en vraagt zich af of ook hij er in komt ... Ja dus.

Na enige tijd is het materiaal uitgeladen en heb ik weer een hoop stof en puin verwijderd uit de laatste resterende kamers. Koen heeft ondertussen alle scheuren in de schuine stukken onder het dak mooi afgeplakt. In de bureau kan nog niet alles afgewerkt worden, want Holemans moet nog enkele verbindingen komen maken tussen de muurplaat en de spanten. Dat kan gelukkig nog tijdens de eerste dagen.

Om de dag mooi af te sluiten wil ik toch nog proberen om het water (dat maar uit de welfsels in het midden van de living blijft komen) eruit te krijgen door enkele gaten in de welfsels te boren. Maar met welke boor doe ik dat ... ??? En dan is er altijd buurman Guy. We wonen er nog niet en we staan al zoveel in het krijt bij onze buren. Maar bon, we hebben een professionele boor en al snel stroomt het water uit de welfsels. Joepie, weer een zorg minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten