maandag 21 mei 2007

I HATE MONDAYS ... vandaag moet echt de meest kl*tedag geweest zijn van onze hele bouwwerken. Ten eerste hebben we vernomen dat de vloerverwarming te laag gelegd is en dat er dus te veel chape op komt te liggen. Ideaal komt er 8 tot 9 cm afwerking op, bij ons zal het nu dus 12 zijn. Hoe komt zoiets ? Wel, enkele weken geleden bel ik naar Driesmans Verwarming om te vragen hoeveel de afwerking mocht zijn en hoeveel de vloerverwarming zelf van dikte ging worden, zodat we konden uittellen hoeveel isolatiechape er al gegoten mocht worden. Wat is het gevolg van het teveel aan chape? De werking van de vloerverwarming wordt vertraagd ... we zouden dus een veel latentere verwarming hebben. Op zich geen ramp, dat kan aangepast worden door de stook-curves hierop af te stemmen, maar aangezien vloerverwarming al traag van zichzelf reageert is dit geen leuke situatie. We overwegen nu om tijdens het weekend isolatieplaten onder de folie, waarop de buizen nu liggen, te gaan schuiven om zo extra isolatie aan te brengen.

Pidpa is ondertussen weer eens het aanvraagpapier kwijt. Gelukkig willen sommige mensen nog wel hun werk goed doen en heeft Ludo Huybrechts zijn best gedaan om het even na te gaan. Alles is gepland, maar het dossier is niet opgemaakt omdat ze het papier nog niet hebben gekregen. Morgen dus naar Pidpa in Antwerpen, op zoek naar ons papierwerk.

Joepie, de grondwerken zijn gedaan, tijd om te betalen ... en dan vernemen we dat de inschatting van Andre van 8 a 9 camions er zo maar even 16 zijn geworden. Daar ben ik het niet mee eens. Als ik ter plekke had kunnen zijn, zoals initieel afgesproken, had ik ze niet verder laten gaan dan 10. Als hij zijn job kent, dan schat hij dat juist in. Als ze meer willen doen dan besproken, moesten ze maar bellen. Als hij kan bellen op vrijdagavond om te vragen of het goed is dat ze op zaterdag grond kunnen komen halen, moet hij ook maar bellen om te vragen of ze meer mogen doen dan afgesproken ... To be continued, want Andre zou er op kantoor eens over nadenken.

Toch nog lichtpunten vandaag ook: Holemans heeft een creditnota gestuurd voor de fout ivm de ramen. Bedankt! Jos komt binnenkort de opkanten van de nieuwe overbrugging in orde maken. American K heeft bevestigd dat de vuilbak inderdaad geleverd zal worden, dat het laatste staal dat we nog willen zien voor onze keuze van de graniet in hun bezit is en dat een opstaande rand rond het werkblad best meevalt van prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten