zaterdag 19 mei 2007

8u25: Kristien maakt me wakker om te zeggen dat mijn GSM zonet is afgegaan en dat het rara ... Meulders was. Ik bel hem terug en hij meldt me dat hij de overbrugging een beetje over het hoofd gezien had (vandaar dat we de laatste 2 weken niets hoorden van hem) en dat ze dat vandaag komen doen. OEPS ... dat was niet voorzien ... na overleg met Kristien besluiten we onze agenda om te gooien zodat ik naar de werf kan voor het aanleggen van de overbrugging en het wederaanvullen van de grond.

Op de werf aangekomen begin ik met het opruimen van de hekken, resterende balken, ... zodat alles vrij is voor het opgraven van de oude buizen, het plaatsen van de nieuwe en het afwerken van het nivelleren van de tuin rondom het huis. Het lijkt simpel, maar het zijn toch een slopende 6 uur werk geweest vooralleer de machine tot rust kwam en ik nog maar eens met het opruimen van de straat kon beginnen. Gelukkig dat ik aanwezig kon zijn en dat Norre ook weer goed geholpen heeft, want alleen had die bestuurder het nooit gered.


Het belangrijkste dat ik persoonlijk moet doen is het opgraven van de reeds ingegraven waterleiding. Nadat de houten meterput kapotgereden was heeft Jos een vervanging in steen gemaakt. Gelukkig dat de bestuurder van de kraan een zware hamer in de wagen heeft, want anders hadden we de meter er nooit uit gekregen. Na de overbrugging kan er verder gewerkt worden aan het nivelleren van de grond rond de woning, waarbij ik aan de bestuurder vraag om ineens een dun laagje goede grond over het bereden gras van buurvrouw Angela te verspreiden, zodat hier hopelijk weldra terug wat fris gras kan groeien. Om aan voldoende goede grond te geraken moeten we wel nog de oppervlakte van het toekomstige terras terug weggraven.



En dan kom je thuis met een immens verbrande nek, want plots besef je dat het feit dat je geluk hebt dat het een mooie dag is, eigenlijk een signaal zou moeten zijn dat je natuurlijk weer eens moet denken aan insmeren met zonnebrandolie. Ach, een bijna proper stukje grond is al een hele verzachting van de pijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten