donderdag 8 februari 2007

Op amper drie dagen ligt het volledige schuine dak erop en liggen bijna alle pannen uitgestald. Eigenlijk geen seconde te vroeg, want we leven natuurlijk nog altijd in Belgie. Na een natte, zachte winter moet er toch wel eens een dagje sneeuwstorm zijn opwachting maken. En dat is dan vandaag.

Ik heb afspraak op de werf voor het plaatsen van de putten en de overbrugging. Op de werf aangekomen zijn Jos en Van Loo-Peeters al aanwezig. Ze hebben geen betonnen buizen bij, dus de overbrugging zal duidelijk niet vandaag vervangen worden. Van Fons van Van Loo-Peeters verneem ik dat hij nog op zoek is naar de juiste buizen en dat hij ASAP een offerte zal opsturen. Maar de putten kunnen er vandaag toch al in ... zij het ondertussen in een typische Belgische sneeuwstorm.

Astrid belt me op dat ze omwille van de plotse sneeuwval de werfvergadering moet afzeggen.
Jos gaat morgen de regenwaterput aansluiten op de regenpijpen. Terloops bespreek ik met hem dat ik nog een aanzuigleiding van de regenwaterput tot in de garage moet leggen. Hij stelt voor dat als ik hem het nodige materiaal bezorg, dat hij dat er wel even kan bijleggen, nu ze toch een sleuf moeten graven voor de buizen. In allerijl ga ik op zoek naar 20m socarex darm 4/4. Gelukkig is er op het einde van de Peyerstraat een handelaar in plastiek, Van Looy. Vanaf de eerste keer dat ik er voorbij reeds wist ik dat we hier ooit terecht gingen komen, en vandaag is de eerste keer. Binnen de 10 minuten sta ik terug bij Jos met 20m socarex. Ooit hebben we dit uit de offerte van Driesmans Sanitair gehaald als een post van 400 euro. De zonet gekochte darm kostte ons 32 euro ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten