dinsdag 24 oktober 2006


De kalender leert ons dat weken echt kort zijn en dat het einde van de week dikwijls aan het begin van de volgende week ligt. Jos was enkele dagen ziek geweest en moest dan nog dringend ergens blauwe steen gaan leggen, bij mensen die er al lang op zaten te wachten. Jaja, ... onze kalender zegt ondertussen ook al "eind oktober" en structureel is er deze maand niet echt veel van de 40 verwachtte dagen gepresteerd. Maar wat, ... 't is den bouw ;-) Aan de telefoon stelde Jos me eerder gerust dat die 40 dagen wel de nodige marge hadden en dat hij het allemaal nog vrij positief inschat. Allez, ... hoop doet leven ;-)

Deze ochtend is het dan echt tijd voor "de eerste steen". Omdat ik niet om 7.00 op de werf geraak ligt de eerste steen er om 9.00 al wel, samen met een volledige rij over de lengte van de achtergevel. Leuk, er is dus al heel wat gebeurd deze ochtend. Het doet me plezier om inderdaad te zien dat dit wel snel vooruit kan gaan. Wel verneem ik nu van Jos dat ze volgende week maandag 30 en dinsdag 31 oktober de brug maken en dat er dus alleen op donderdag en vrijdag gewerkt zal worden.

Wanneer ik tegen de avond nog even terugkeer om in te schatten hoeveel ze nu op zo'n dag kunnen doen, is mijn hoop weer even snel in de kiem gesmoord als hij gekomen was. Amper 2,5 rij stenen is in het totaal opgericht. Dus nog 1,5 rij is er bijgezet na mijn bezoek in de ochtend. Waarschijnlijk hebben ze een paar goede stortbuien over zich gehad en hebben ze de moed opgegeven. Voorlopig kan ik maar hopen dat Jos en het weer wat meewerken en toch proberen om op donderdag en vrijdag volgende week de welfsels er op te krijgen en dat er dan op maandag 6 november nog maar eens gehoopt mag worden op een (hernieuwde) start.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten