woensdag 9 augustus 2006

Om 6.55 kom ik aan. De keurder van OCB is reeds ter plekke, de werfkast staat open. Tot mijn opluchting is alles in orde. Op minder dan 5 minuten heb ik een keuringsbewijs in tweevoud en een factuur in mijn handen. Dat ging vlot ... op naar de technische back-office van Eandis in Mechelen.

Na heel wat wegomleggingen kom ik rond 7.45 aan in de Electriciteitstraat te Mechelen. Om 8.05 kan ik binnen en wordt ik doorverwezen naar de verantwoordelijke voor ons dossier. Die weet me te melden dat de factuur na de aansluiting volgt (5 keer was dus toch niet genoeg om de juiste info te hebben) en dat de aansluiting gepland is voor 12 september! Ik leg uit dat het pompen op 21 augustus zal beginnen enz. De verantwoordelijke belooft om me terug te bellen nadat hij met de mensen van de planning overlegd heeft. Hij raadt me aan om alvast zo snel mogelijk een leverancier te kiezen en te contracteren want dat duurt ook nog vier dagen en zij kunnen niet volledig aansluiten zonder een bevestiging van die leverancier.

Na kort overleg kiezen we voor Electrabel en na een half uur proberen een account aan te maken op hun website, lukt het me om een nieuw leveringscontract af te sluiten voor de werf op 5 minuten langs de telefoon.
In de namiddag belt de dossierverantwoordelijke van Eandis met op om te melden dat ze de installatie kunnen komen doen op 16 augustus. Super bedankt!!! Dat Electrabel onze leverancier zal worden wist hij ondertussen ook al. Het zit eens een beetje mee ;-)

En het houdt niet op, want in de late namiddag belt Jos met op om te zeggen dat de grondwerker al eens gaan kijken was en dat die wel een metalen buis ging meebrengen om een tijdelijke overbrugging te maken zodat we verder konden. 9 augustus is alvast uitgeroepen tot de meest productieve dag uit ons bouwverhaal. Hopelijk niet de laatste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten