vrijdag 4 augustus 2006

Een beetje regen doet een mens geen kwaad na een zonovergoten maand, maar als het een voorbode gaat zijn van het weer dat we gaan moeten trotseren tijdens de bouwwerken ... wel ... In deze druilerige regen hebben we vandaag samen met Jos van Bouwwerken Voet de werfkast ter plekke geinstalleerd. Eindelijk is bijna alles klaar voor de aansluiting door electrabel. Dat dachten we toch...

Want voor ik naar Schriek ben gegaan om de kast te installeren, ben ik nog maar eens langs Eandis gegaan. Daar bleek dat de vorige informatie die we gekregen hadden enerzijds onjuist en vooral onvolledig was. Vooralleer Eandis verdere stappen onderneemt, dient de werfkast gekeurd te zijn ... door een derde partij. Dan moet alles ondertekend opgestuurd worden naar hen en sturen zij een factuur terug, als die factuur betaald is kan er een afspraak gemaakt worden. Dat klinkt als nog een 3 weken werk en binnen drie weken moeten de pompen kunnen draaien. Hoor ik daar het woord "soap" ? Bij Eandis adviseren ze me om met alle papieren en geld naar de technische backoffice in Mechelen te gaan, in de hoop alle tussenstappen ter plekke te kunnen kortsluiten en direct een afspraak te maken voor de aansluiting.

En dan no op een vrijdagnamiddag een keurder te pakken zien te krijgen. Voor een (verdachte) keer loopt dat dan weer wel eens goed. OCB uit Kontich beloven mij, na noteren van al onze details, dat er maandagochten ten laatste iemand zal bellen om een afspraak te maken voor het begin van de week. Ik hoop...

Naast de werfkast bespreken Jos en ik ook nog de kwestie van de overbrugging. De bestaande overbrugging van 4 meter is nu deels ingenomen door de meetput, waardoor er te weinig plek is om nog makkelijk te passeren, laat staan met een vrachtwagen. Voor de pompinstallatie is dat volgens Jos geen probleem, dus we kunnen de overbrugging verbreden wanneer de grondwerken gebeuren. En zo gezegd, zo gedaan. De mensen van de grondwerken zullen eerstdaags eens langskomen en een meerprijs geven om 2 meter aan de overbrugging toe te voegen. Voor alle zekerheid besluiten we om maandag nog even langs de gemeente te gaan om dubbel te checken en de eventuele vergunning aan te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten