vrijdag 24 augustus 2007

Het moet een axioma zijn, maar de laatste dag voor onze verhuis moet ongeveer wel de drukst bezochte dag van onze werf geweest zijn.

Jos komt vandaag kijken naar de lek in de achtergevel. Tegen dat ik goed en wel toekom zijn ze al aan 't opruimen.Ze hebben niet echt een probleem gevonden, wel enkele redelijk open stootvoegen, waarlangs misschien wel water naar binnen kan gelopen zijn. We zullen moeten afwachten.

Stipt op tijd (en na zelfs nog een sms om zijn komst aan te kondigen) staat de jongeman van Telenet op onze oprit. Het geeft echt een goed gevoel als er voor zoiets eenvoudigs als een aansluiting toch nog zo'n correctheid en professionalisme aan de dag gelegd wordt. Mijn vraag om alles aan te sluiten in het bureau op de verdieping, is allemaal geen probleem. Het verloopt van een leien dakje. Tot ... natuurlijk ... tot hij vraagt naar een televisietoestel om de aansluiting te testen en de digicorder te configureren.

Ok, op zoek naar een televisietoestel... in the middle of nowhere te Schriek. Nu had ik in het naar hier rijden al eens een hifi winkel gezien. Misschien kan ik daar een vervangings-televisietoestel lenen. Op goed geluk stak ik dus AVN Hifi binnen te Heist-Goor en maak kennis met de volgende overvriendelijke bewoners van Heist-op-den-Berg. Zonder ook maar iets achter te laten krijg ik een flatscreen toestel mee. Dit zou je echt niet in een winkel in "'t stad" moeten verwachten. Na de installatie door de jongeman van Telenet, breng ik het toestel natuurlijk direct terug en bespreek ik ineens de aankoop van een projector. Ze zal het voor me regelen.

Ondertussen is Driesmans Sanitair ook opnieuw toegekomen om de laatste details af te werken. Nog enkele zaken, zoals de douche moeten nog opgespoten worden. Wanneer alles klaar is kijken ze nog even naar de regenwaterpomp; blijkt hier een intern stuk afgebroken te zijn. Ze hebben gelukkig nog een identiek toestel op stock, dus mits een rit terug naar de winkel kunnen ze in extremis dit euvel ook nog oplossen.

Driesmans Verwarming komt ook nog op de valreep langs om de ketel op te starten. Rene stelt voor dat hij een speciaal programma instelt op de ketel dat gedurende 4 dagen de vloerverwarming goed uitdroogt. Zo hebben we in de toekomst wanneer de verwarming echt gaat moeten werken minder kans op barsten in de vloer. 4 dagen, waarvan morgen al een verhuisdag, bwoja ... dat klinkt wel ok. Doen! Stook het maar eens goed warm.

Tot slot komt ook Kova nog om de trap nu echt af te werken. Als laatste wordt nu ook de balustrade op de verdieping afgewerkt.

Wat een dag ...

1 opmerking:

  1. Hallo,

    geen idee of jullie nog actief zijn op jullie blog maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de trap van Kova. Zijn jullie daar tevreden over?

    Groetjes,
    Karolien

    BeantwoordenVerwijderen