donderdag 14 december 2006

Donderdag, werfvergadering-dag. Terwijl we wachten op Astrid en de vader van Veronique bespreken Jos en ik alvast het heropbouwen van de meterput en de isolatie ervan tegen het bevriezen.

Ondertussen zijn ze druk bezig om de bekisting van alle balken klaar te krijgen. Jos en Leo hebben samen besproken om alle balken bovenop de welfsels uit te voeren, waar ze vroeger op zelfde hoogte als de welfsels begonnen. Op deze manier is het voor Jos een pak eenvoudiger uit te voeren en kunnen ze samen met de druklaag gegoten worden.

Die druklaag zal er volgens Jos misschien in de namiddag, maar mogelijk ook pas vrijdagochtend aangebracht worden. Ik gok op vrijdag ;-) Maar dat wil zeggen dat dit weekend niveau 0 klaar is en dat ze toch nog een week kunnen werken aan niveau 1. De ramen gaan dit jaar niet meer opgemeten worden, maar volgende week zal ik wel al contact opnemen met Allivan om een afspraak te maken rond 15/01.

Ondertussen komen Astrid en de vader van Veronique toe om 9.30. Ik kan zelf nu nog maar een kwartiertje blijven omdat ik om 10.15 een afspraak heb bij Briotherm om de offerte op te pikken. In die 15 minuten spreken we nu definitief af hoe de afvoer van de dampkap dient uitgevoerd te worden. Ook kan ik nu definitief de opbouw van de badkamer meedelen, wat Jos geen muren moet metselen voor de douche omdat we die waarschijnlijk later gaan uitvoeren in glasstenen.

Jos gaat verder na aan welke verzekering het probleem van de meterputschade voorgelegd wordt. Waarschijnlijk zal dit zelfs de verzekering van de leverancier van de bouwmaterialen zijn die eigenlijk de effectieve schade heeft aangericht. To be continued.

10.25 - met 10 minuten vertraging haal ik onze offerte op bij Briotherm. Hun offerte valt me beter mee dan ik verwacht had. Alles is mooi opgeplitst en we kunnen er zeker een goede prijs/kwaliteit samenstelling in vinden. Maar als we niet voor de super-deluxe versie gaan, komen ze in dezelfde prijscategorie als de eerder ontvangen offertes en blijft Driesmans Groep nog steeds de beste keuze.

In het gesprek met Briotherm komen we nog op een puntje dat we toch eens verder moeten bekijken. Briotherm wil alleen maar komen NA de plakker. "No Deal!!" Maar dit moeten we wel eens afchecken met zowel Driesmans Groep en Driesmans Sanitair en dat eens tegen de planning aanhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten